Samlet oversigt over de ting, der er sat i værk og ting, der forventes at blive sat værk:.
- Udarbejdelse af procedurer for at understøtte tekniske, sikkerhedsmæssige og “regulatoriske” forhold, således at arbejdsopgaver og gængse procedurer bliver håndteret på en forsvarlig og god måde.
- Produktion af ny 4-fløjet farvelagt folder om “Skibene på Holmen”. Går om kort tid i trykning. 20000 eksemplarer på engelsk og det samme på dansk, fordeles til motorvejscafeterier, hoteller o.m.a. landet over. Dertil nyt samarbejde med www.ferieideen.dk om annoncering.
- Oprettelse af ny webside www.skibenepaaholmen.dk med opdaterede søgemaskine funktioner så kunder hurtigt finder museet + en række andre moderne, smarte funktioner
- Oprettelse af Facebook side “Skibene på Holmen”.
- Oprettelse af Instagram side “Skibene på Holmen”
- På alle relevante sociale medier konsekvent sikre, at Venneforeningernes opslag gensidigt støtter hinanden og henviser til hinanden etc.
- Fremstilling af nyt samlingsmærke i form af et våbenskjold “Skibene på Holmen”, der kan anvendes i reklameøjemed og sammen med de tre skibes egne våbenskjolde.
- Anskaffelse af borde og bænke til opsætning på Elefanten, i samarbejde med Garnisonskommandanten, MP og Ejendomsstyrelsen.
- Anskaffelse af nye bannere med det nye våbenskjold, til brug på Elefanten ved billetsalg.
- Etablering af nyt lysskilt ved billetsalg, der kan informere gæster om åbningstider, priser etc.
- Igangsættelse af samarbejde med Netto Bådene og Canal Tours, HopOn-HopOff busser med henblik på at få flere gæster transporteret til museumsskibene.
- Anskaffelse af polo shirts og ball caps til kustoder og guider med det nye våbenskjold – alle kustoder bør kunne optræde ensartet og let genkendelige for gæsterne.
- Salg af kaffe og vand til gæsterne.
- Udarbejdelse af spørgeskema til gæster – med henblik på at få “tilbagemeldinger”.
- Istandsættelse og “coating” af torpedoer ved PESK og SÆLN
- Opsættelse af hjertestarter ved Elefanten.
- Fremstilling af reklamefilm med bestyrelsesformanden som “guide”.
- Fremstilling af drone fotos og -film over Nyholm inkl. alle tre skibe.
- Medvirken ved Københavns Kulturhavn Festival i 2020.
- Etablering af internet i SEHE.
- Etablering af “lyd-baggrunde” i SÆLN.
- Sikring af landgang til SEHE
- Opsætning af dækkener på begge sider af begge landgange på PESK.
- Kontrol af arbejdsmetoder og fysiske rammer vedr. catering ombord i PESK.
- Undersøgelse af behov for at Fonden har en alkoholbevilling m.h.p. særarrangementerne
I arbejdsgruppernes oplæg er der nogle forslag, som Fondens bestyrelse principielt gerne vil støtte, men som af flere årsager endnu ikke kan finansieres/etableres:
- Salg af merchandise, herunder fødevarer
- Udvidet åbningstid i sommersæsonen
- Brug af ny app “USEEUM”, der kunne markedsføre museet på kraftig og moderne måde
- Daglang udflugt for Venneforeningernes medlemmer til Flådestation Korsør
- Etablering af en mobil udstilling mere (PC-udstyr, roll-ups, telt m.v.)
- Særudstilling om “Sømandskongen” på PESK.
- Anskaffelse af “flag over toppene” på PESK og illumination hele vejen fra for til agter.
- Besøg ved KNM NARVIK i Horten.
Endelig er det centralt at reetablere et tæt og godt samarbejde med Nationalmuseet, inkl. links til NATMUS websider.